بهترین نوع زعفران صادراتی

بهترین نوع زعفران صادراتی

Rate this post

بهترین نوع زعفران صادراتی کدام است؟

شاید بپرسید بهترین نوع زعفران صادراتی کدام است؟ در این متن انواع زعفران و ویژگی های آن را بررسی خواهیم کرد. یکی از بهترین نوع زعفران صادراتی زعفران سرگل است. ویژگی های زعفران سرگل و همچنین دیگر نوع های زعفران را تشریح خواهیم کرد. زعفران دختر پیچ اصطلاحی است که سالهاست برای زعفران ایرانی به کار می رود.

دختر پیچ – این نوع زعفران شامل قسمت کلاله و خامه می باشد. قسمت سرخ را کلاله و قسمت سفید یا زردرنگ زعفران را خامه می گویند. در فارسی به آن زعفران دسته‌ای و در اصطلاح استاندارد ایران رشته ای درجه ۴ گفته می‌شود. در خارج از کشور آن را به عنوان زعفران Bunch (دسته ای) یا Red & White (سرخ و سفید) می شناسند. در واقع قسمت قرمز در این نوع زعفران باید بین ۷۵% باشد و قسمت ریشه یا کنج آن حدود ۳۰% است.

امروزه این زعفران را تحت عنوان زعفران سرگل یا به اصطلاح عامیانه زعفران سر قلم و در اصطلاح استاندارد ایران رشته ای بریده می شنا سند که از زعفران دسته ای تولید می شود. بدین نحو که قسمتهای زرد آن را با قیچی کردن و سپس با استفاده از روش الکتریسیته ساکن جدا نموده و زعفرانی تمیزتر و کاملاً قرمز به دست آوردند.

در زبان انگلیسی به آن All-Red (کاملا سرخ) یا در اصطلاح استاندارد به زبان لاتین Saffron In Cut Filament گویند.مشابه زعفرانی است که کوپه Coupe (قطع شده یا بریده) خوانده می شود. بعدها زعفرانهایی را که برای تهیه آنها مستقیماً قسمت قرمز (تنها شامل مقدار بسیار کمی از زردی) را از گل جدا می‌کنند پوشالی نامیدند.

شاید به این دلیل که این نوع زعفران یک حالت حجیم و پوشال مانند پیدا می‌کند و در استاندارد ایران به نام زعفران رشته ای شناخته شده است.

هر کدام از این زعفرانها ممکن است درجه یک یا دو و مرغوب یا نامرغوب باشند و هیچ یک را نمی توان به دیگری ترجیح داد. آنچه که مسلم است قدرت رنگ دهی (میزان کروسین ) و کیفیت زعفران دسته به مراتب پایین تر از انواع دیگر زعفران است. همینطور از نظر روش خشک کردن چون با تاخیر خشک می شود. در واقع بخشی از قدرت رنگ دهی را در طول فرآیند خشک کردن زعفران از دست می دهد، کیفیت پایین تری دارد.

 

ویژگی انواع زعفران صادراتی

زعفران سرگل صادراتی:

بهترین نوع زعفران صادراتی
بهترین نوع زعفران صادراتی
  1. خوش رنگ باشد.
  2. به هم چسبیده نباشد.
  3. کلاله کاملا از هم جدا است.
  4. کلاله بدون ذره ای سفیدی و کاملا قرمز باشد.

 زعفران سوپر نگین:

  1. تیره نباشد.
  2. تکه های به هم چسبیده نداشته باشد.
  3. سه شاخه کلاله از هم کاملا جدا باشد.
  4. انتهای کلاله، سفید نباشد.
  5. جنس کلاله درشت باشد.
  6. بصورت راست و بدون فر خوردگی خشک شده باشد.

زعفران نگین صادراتی:

  1. خوش رنگ باشد.
  2. تکه های به هم چسبیده نداشته باشد.
  3. سه شاخه کلاله از هم جدا باشد.
  4. انتهای کلاله سفید نباشد.
  5. دارای فر خوردگی نباشد.

 زعفران شبه نگین:

  1. خوش رنگ باشد.
  2. تکه های به هم چسبیده نداشته باشد.
  3. سه شاخه کلاله از هم جدا نیست ولی انتهای کلاله سفیدی ندارد.
  4. دارای فر خوردگی است.

 شرکت الماس زعفران جهان به طور مستقیم زعفران کشت کرده – بسته بندی و بعد به متقاضیان ارجمند ارایه میکند

واردات و صادرات – توزیع و پخش زعفران صادراتی ۱۰۰٪ ارگانی

error: Content is protected !!