آمار صادرات زعفران مشهد در سال 97

آمار صادرات زعفران مشهد

Rate this post

آمار صادرات زعفران مشهد در سال ۹۷ رشد چشمگیری داشته است. صادرات زعفران در خراسان رضوی در ۵ ماهه امسال یک میلیون و ۱۱۸ هزار تن به ارزش ۹۳۳ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد رشد داشته است. آمار صادرات زعفران مشهد نشان میدهد سالهای آینده نیز صادرات زعفران رونق خواهد داست. سال‌های گذشته صادرات به کشورهای آسیای میانه از رشد خوبی برخوردار است.

آمار صادرات زعفران 

به جز ترکمنستان که رشد چندانی نداشته، صادرات به تاجیکستان با رشد ارزشی ۹ درصد و ازبکستان ۱۱۹ درصد و قزاقستان ۱۲ درصد و قرقیزستان ۱۱ درصد شرایط نسبی خوبی داشته بیانگر تغییر روند رو به کاهش صادرات ما به آسیای میانه، طی ۵ ماهه امسال بر عکس شده است

افغانستان و بعد از آن ترکمنستان و عراق، امارات و تاجیکستان همچنان نخستین بازار صادراتی خراسان رضوی هستند.

در حوزه صادرات، زعفران صادراتی خراسان همچنان در ردیف اول کالاهای صادراتی خراسان رضوی است و پس از آن انواع کفپوش‌ها و میوه و سبزیجات، رب گوجه فرنگی و محصولات فولادی قرار دارد.

آمار صادرات زعفران مشهد
آمار صادرات زعفران مشهد

تراز بازرگانی خراسان رضوی ۷۷۶ میلیون دلار می‌باشد

واردات خراسان رضوی هم که عموما مواد اولیه و تجهیزات بود، افزایش نشان می‌دهد چنانکه ۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار به خراسان رضوی وارد شد که رشد وزنی آن نسبت به همین زمان در سال قبل ۵ درصد و ارزشی ۹ درصد است. شرکت الماس زعفران جهان در حوزه صادرات زعفران گامهای قدرتمندی برداشته است. مجموعه ما در کشورهای هلند – آلمان – اتریش و  ترکیه و دبی دفتر نمایندگی دارد. جهت صادرات زعفران و ثبت سفارش با متخصصان ما در ارتباط شوید

آمار صادرات زعفران مشهد
آمار صادرات زعفران مشهد

کالاهای وارداتی خراسان

در حوزه واردات هم طی امسال ترکیه نخستین، امارات دوم و روسیه سومین کشور وارداتی ما بوده است و عمده کالاهای وارداتی استان کالاهای اساسی و مواد اولیه اعم از دانه‌های روغنی، حبوبات و پنبه، واگن‌های روباز و مواد اولیه تولید و نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا، ابریشم، قطعات فولادی و ماشین آلات صنعتی بوده است.

آمار صادرات زعفران مشهد

آمار صادرات زعفران مشهد

error: Content is protected !!