قیمت زعفران صادراتی در بورس کالا

Rate this post

قیمت زعفران صادراتی در بورس کالا چند است؟

قیمت زعفران صادراتی در بورس کالا چند است ؟ بورس کالا در سامانه معاملات آتی زعفران قرارداد که بر روی دارایی یا کالایی راه‌اندازی می‌شود، حاوی اطلاعات مهم در خصوص قراردادی است که معامله گران اقدام به معامله آن می‌کنند. شرکت الماس زعفران جهان قیمت زعفران صادراتی در بورس کالا زا بررسی کرده و اخبار مرتبط را در اختیار شما همراهان گرامی قرار میدهد. در راستای خدمت و اطلاع سانی به مشتریان ارجمند این مطالب به صورت روزانه هم در سایت و هم در کانال تلگرامی شرکت درج خواهد شد.

۱- دارایی پایه

اصطلاحا در قراردادهای آتی، کالا یا دارایی را که قرارداد آتی بر روی آن منتشر می‌شود، دارایی پایه می‌نامند.

۲- واحد قیمت

در بازار سنتی زعفران ایران، واحد اندازه‌گیری عمده این محصول بر حسب کیلوگرم است. در مقیاس کوچک‌تر، واحد وزنی زعفران مثقالی و گرمی کاربرد قابل توجهی دارد.

۳- اندازه قرارداد

در قراردادهای آتی، اندازه هر قرارداد توسط بورس تعیین می‌شود و سرمایه‌گذاران فقط می‌توانند مضرب‌های صحیحی از این مقدار را معامله کنند.

۴- حد نوسان روزانه

در معاملات آتی زعفران، میزان نوسان قیمت روزانه نسبت به قیمت تسویه روز قبل، حداکثر ۳ درصد خواهد بود. به عبارت دیگر، معامله‌گر مجاز است سفارش‌هایی در محدوده ۳ درصد پایین‌تر از قیمت تسویه روز قبل تا ۳ درصد بالا تر از قیمت تسویه روز قبل در سیستم معاملات قرار دهد و نمی‌تواند سفارشی با قیمت خارج از محدوده ذکرشده در سیستم قرار دهد.

۵- ماه قرارداد یا سررسید

تاریخ سررسید قراردادهای آتی بر روی یک کالا به صورت استاندارد و مشخص توسط بورس تعیین می‌شود و فقط برای سررسیدهای معینی که تعیین‌شده امکان انجام معاملات وجود دارد؛ مثلا در قراردادهای آتی سکه، بورس کالا، قراردادهای سکه طلا را در سررسید ماه‌های زوج سال راه‌اندازی کرده است.

۶- حداقل تغییر قیمت سفارش

بورس کالا در سامانه معاملات آتی زعفران، برای واردکردن قیمت سفارش‌ها، محدودیتی قرار داده است. به این صورت که قیمت‌های واردشده در هر سفارش باید حتما برابر با ضریب صحیحی از ۱۰۰۰ تومان (معادل ۱۰ هزار ریال) باشد، یعنی قیمت‌ها فقط باید ۱۰۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان بالا یا پایین شوند.

۷- وجه تضمین اولیه

وجهی است که از طرفین قرارداد آتی برای جلوگیری از امتناع از انجام قرارداد آتی، در قالب شرط ضمن عقد دریافت می‌شود؛ یعنی فرد الف برای خرید یک قرارداد آتی زعفران باید حدود ۹۰ هزار تومان به عنوان وجه تضمین اولیه در حساب خود داشته باشد و این مقدار همان موجودی اولیه برای شروع معاملات خواهد بود.

۸- حداقل وجه تضمین

حداقل وجه تضمین، درصدی از وجه تضمین اولیه است که کاهش موجودی حساب عملیاتی به کمتر از این مقدار، منجر به صدور اخطاریه افزایش وجه تضمین به کارگزار خواهد شد.

در مورد زعفران اگر مقدار وجه تضمین اولیه به ۴۹ هزار تومان برسد، در صورت عدم واریز وجه از طرف مشتری و نرساندن موجودی حساب به مبلغ ۹۰ هزار تومان، کارگزار موظف است تا معامله باز مشتری را ببندد.

۹- سقف مجاز موقعیت‌های باز

یکی از عوامل با اهمیت، توانایی هر یک از طرف‌های قرارداد در ایفای تعهدات موجود در قراردادهای آتی است. علاوه بر آن، تعیین سقف مجاز موقعیت‌های باز می‌تواند از دخالت احتمالی فعالان عمده بازار در کشف قیمت‌ها و ممانعت از تعیین قیمت غیرعادلانه در معاملات مشتقه، جلوگیری کند.

 

قیمت زعفران صادراتی در بورس کالا
قیمت زعفران صادراتی در بورس کالا

 

شرکت الماس زعفران جهان به طور مستقیم زعفران کشت کرده – بسته بندی و بعد به متقاضیان ارجمند ارایه میکند.

واردات و صادرات – توزیع و پخش زعفران صادراتی ۱۰۰٪ ارگانیک

error: Content is protected !!